julionsdag

1. jag hittade bloggen igen! när datorn kraschade tappade jag bort den. nu är den återfunnen. om jag inte sprungit på Styvmamman på väg hem från affären skulle jag nog inte kommit på att leta upp den alls. TÄNK vad många saker jag skulle kunna skriva upp nu om jag skulle punkta upp alla bra saker som hänt mig sedan förra inlägget.

2. nu tänker jag på några av de sakerna. det känns skönt. (tex att Strulpojken fick fullständiga avgångsbetyg, att vi köpt en hörnsoffa som hela familjen får plats i, veckan i Egnared med hela Taikonsällskapet, skogspromenaderna och kaffe på sängen)

3. maken fixade fläskfilé med ingefära, koriander, soja och lime till middag idag. proffsgott!

4. öronen har idag varit lyckliga över: Ben Harper, Scott Matthews, Joseph Arthur, City and colour och Arcade Fire

5. hela garderoben utrensad på sånt som är för smått, för loppätet, för fult, för sjavigt i största allmänhet och För Tantigt. jag tror jag blivit mera ungdomlig på äldre dar. ehh..

6. båda mammorna påhälsades idag. I luv mum. hon ska bli sambo - efter 22 år som soloboende. det blir nog jättebra för henne att få sina cirklar rubbade så här några år före pensioneringen. undrar när vi ska få träffa mannen i fråga.
-men mamma, vad är han för nån då?
-ja han är en Vanlig Finsk Man..
-men hur kommer det sig att du ska flytta ihop med just den här, när du inte gjort det med nån av de andra?
-ja det bara känns så att jag vill det nu. så har det inte känts med nån av de andra.

mamman ler nöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0