första arbetsdagen efter semestern

1. fick skjuts till jobbet. lyxigt. och TUR eftersom det var avstängt på min del av skolan pga att golven bonas. jag hoppade in i bilen och for tillbaka hem med maken. jobbade hemma istället. tala om mjukstart!

2. lyckades uppbåda en smula arbetsdisciplin och gjorde en hel terminsplanering vid köksbordet. duktig flicka!

3. dagens härligaste stund var när jag fick med mig maken ut på långpromenad i ösregnet på eftermiddagen. bra friluftskläder och skor är väl investerade pengar. att hålla sig torr och varm under regnpromenader är verkligen livskvalité!

4. fruktsallad! (jordgubbar + kiwi + apelsin)

5. gick till biblan och hämtade Neon Bible med Arcade Fire som jag beställt. Biblioteket! ah, vilken bra grej! under sommaren får man via internet reservera hur mycket böcker, skivor etc som helst, alldeles gratis och allt levereras till mitt närmaste bibliotek. hoppas försöket permanentas för jag har använt servicen jättemycket!

6. Liten ringde från stugan i Dalarna där hon är på semester med pappa-familjen. härligt att höra hennes röst i luren. 
och på söndag kommer hon till mej igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0