succémåndag!

1. på bussen till jobbet gjorde jag positiva mentala målbilder av hur jag skulle vara lugn och säker när jag höll mitt föredrag för pedagogerna direkt på morgonen. strax innan jag skulle hålla föredraget satt jag framför publiken och vande mig vid att se ut över minst 100 personer på en gång, största publiken jag talat inför så här långt. det gick superbraaa! jag vågade! jag var lugn! jag var fokuserad och samlad! och min illturkosa pajettjumper var som en magnet för alla blickar så lärarna satt tysta som ljus och lyssnade intensivt på hela föredraget.

2. fick tid att gå en lång promenad i duggregnet på lunchpausen. härligt!

3. fick till ett bra första samtal med en ny mamma som jag ska börja arbeta med. jag fixade matchning av både kroppsspråk och taltempo. uppfattade henne som en visuell person och använde referenser som "helhetsbild", "det ser ljust ut" osv vilket hon svarade bra på.

4. efter jobbet hade jag ork att åka en shoppingtur. efter att ha provat 7 par byxor hittade jag till slut ett par blanksvarta jeans som satt som gjutna. hurra!

5. godis och tv-kväll med z. första barnfria kvällen denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0