med ett leende springa in i tegelväggen-tisdag

1. vaknade utvilad.

2. fick skjuts till jobbet.

3. fick en snilleblixt när jag planerade för första coachingsamtalet med en strulpojke i 9:an. han gillade mitt upplägg och det blev ett bra samtal :)

4. efter en rejäl uppförsbacke när jag handledde ett lärarlag avslutades ändå passet med att en av lärarna kom fram och storleende berättade hur mycket hon fått ut av handledningsträffarna och hur givande hon tycker det är varje gång jag kommer. jag behöver träna på att tillåta mig att ha en "mellandag", inte alltid vara tvungen att ligga på topp. och kunna se att även när det känns ganska kass som helhet i en gruppsituation tex, så kan jag peppa enskilda personer i gruppen och då var ju inte tiden bortkastad iaf.

5. orkade vara en duktig fru och laga mat. som dessutom hela familjen gillade! pastagratäng med tomatsås.

6. hämtade Konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus på biblioteket. den ska jag lägga mig och läsa nu.

Kommentarer
Postat av: göran

Vilken härligt postiv inställning. Visst är det sant. Det händer säkert minst tre positiva saker / dag att vara tacksam för. Lycka till!

2007-10-24 @ 16:20:09
URL: http://minruta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0