börja om från början...

Eftersom jag registrerat bloggen Tre Goda på en gammal mejladress (=hjärnsläpp) så måste jag börja om. Jag kopierar inläggen och startar på nytt här. Ny vecka, ny blogg :)

Ursprungsbloggen började så här:
Min målsättning med bloggen är att uppmärksamma små och goda ting i min vardag och i omvärlden.
Jag vill lyfta fram och fokusera det som är fint och glädjande, sånt som får mig att må bra och ger hopp om livet och mänskligheten. Min övertygelse är att jag ser det jag VILL se - och om jag ser det som är gott så mår jag bättre. Inte konstigare än så.

Varje dag händer det minst tre goda ting, det gäller bara att lägga märke till dem! Redan under min första bloggvecka upptäckte jag att jag gick runt i tillvaron och samlade på saker att skriva upp i bloggen, jag letade efter det positiva i min vardag. Det kändes himla bra faktiskt!

Alla de här goda sakerna skrev jag upp förra veckan:

1. jag vaknade utan huvudvärk -vilket känns som en välsignelse efter en period av daglig huvudvärk varvat med migrändagar.

2. det var öppet hus på dotterns skola. fick tillfälle att träffa den nya läraren, titta runt på skolan och dessutom gott fika.

3. LÖNEN kom en dag tidigare än väntat! härligt att kunna gå och handla mat utan att behöva plocka ur småpengsburken.

4. hann med en promenad på morgonen, på väg till akupunktören. härligt friskt väder! önskar att jag hade tid att promenera varje morgon.

5. fick köpt fint garn till mössan jag ska sticka till pappa. 100% ull är varmt och helande.

6. lyckades genom hårt arbete vända kompakt motstånd till medvind i en handledningssituation. jag lär mig!

7. hade en bra pratstund med dottern, om viktiga saker. skönt att hon berättar för mig så att jag kan försöka hjälpa till.

8. somnade snabbt, trots att det varit en intensiv dag. puh. glad att jag återfått förmågan att koppla av och varva ner snabbt vid läggdags.

9. lyckades hjälpa en kollega i skarpt läge. gud vad skönt när man hittar de rätta orden och verkligen kan göra en skillnad. det tog bara 5 minuter, men var så viktigt. gillar henne!

10. z  kom hem tidigt. så vi fick tid att prata med varann, och kunde åka och handla en lyxig fredagsbuffé med massa olika delikatesser till hela familjen.

11. barnen uppskattade våra ansträngningar med buffén, vacker dukning och tända ljus. det gjorde inte så mycket att vi inte vann på trisslotten. ikväll blir det film-mys!

12. nybakade croissanter till frukost!

13. kul dag på stan med dottern. köpte ännu mera garn!

14. det här att jag kollat på blocket två gånger om dagen efter en billig och bra motionscykel i över en månad gav äntligen resultat. ett riktigt SUPERFYND. rika människor som sålde en skitbra cykel nästan gratis. z åkte direkt och hämtade den, så nu står den framför tvn och väntar på mig.

15. gav z massage när alla barnen var hos kompisar. lovelovelove.

16. nästan stickat färdigt mössan till pappa. den blir varm och fin och kommer att stå emot nordanvindarna bra.

17. hela familjen storstädade hemmet tillsammans! eftersom det inte ens händer en gång i månaden så känns det ju extra underbart när vi väl får det gjort. idag var jag dessutom modig och rensade dessutom avloppet under badkaret. z tyckte jag var modig alltså.

18. vi hade Tommin på besök till pannkakslunchen.

19. cyklade 8,5 km på motionscykeln. härligt att få ut lite stress ur kroppen. + härligt att känna sig som en hälsosam och duktig människa.

20. lagade supergod middag tillsammans med z. fläskfilé i gräddsås. vi har så trevligt när vi lagar mat ihop, konstigt nog. pratade massor om framtidsplanerna för nätverket och vår professionella utveckling. z tycker vi ska bjuda alla våra smarta vänner till någon sorts brainstorming och inventeringshelg i en stuga nånstans. det vore kul..

21. mysig kvällsvärme inne hos oss, med glittrande regndroppar utanför fönstret.
                             I   a m   b l e s s e d .

22. z  vann en New York resa för 2 !!! Hurra. Vi som knappt haft råd att resa till Danmark ens en gång. Senast jag flög var 1995, på bröllopsresa till Paris. Jag har aldrig varit utanför Europa så det känns ofantligt lyxigt med en resa till NY.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0