äntligen fredag

1. underbart rolig coachingträff med strulpojken i morse. lärde honom lite om matchning ur Konsten att läsa tankar, hur han med små medel kan bära sig åt för att charma lärare som han kommit på kant med. han vart jätteintresserad. allting som jag berättar om hur hjärnan fungerar formligen suger han i sig! vi gjorde också positivt ankare av en bra upplevelse han hade förra helgen. han är mycket lättsuggererad. ska bli spännande att se vad det får för effekt!

2. fick tid mellan möten att gå en promenad ner till havet. helt ensam på en klippa satt jag och såg på fågellivet och kobbar och skär i blekt solljus. en stilla stund. helt ljuvligt, vilken lyx att få tid med sånt under en arbetsdag!

3. jobbade med superhjältekollegan hela dagen, alltid lika inspirerande!

4. chokladtårta till fikat, eftersom vi tackade av min vän Li som jobbat som vikarie i den lilla gruppen under hösten. mums!

5. kom äntligen ihåg att ringa Nordea och avsluta personkontot som jag TRODDE var avslutat redan för ett år sedan. i förra veckan fick jag besked om att kontot var övertrasserat pga den lilla månadsavgiften för autogiro som har dragits under ett års tid trots att kontot i övrigt varit helt fritt från trafik. jag hade väntat mig krångel och tjafs men fick istället tala med en vänlig och kortfattad människa som utan krus avslutade kontot åt mig utan att jag behövde varken argumnetera eller betala några avgifter. tack så mycket för den servicen Nordea! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0