måndagsfrost

1. kall, klar och vacker morgon. gott med kaffe på bussen till jobbet.

2. varje gång jag reagerar och aktivt går emellan när jag passerar korridortjafs och "skojbråk" mellan elever känner jag mig himla nöjd. jag vill vara en av de vuxna som ser och agerar och tar ansvar för elevernas trygghet och en schysst skolmiljö. idag gjorde jag det.

3. var med Liten i skivaffären. lyssnade bl a på Raising sand med Robert Plant och Alison Krauss. fantastiskt snygg ljudbild. en skiva jag vill ha!

4. orkade laga riktig mat till Liten och z. linssoppa med spiskummin blev det.

5. träffade Li. satt i hennes soffa med filtar om benen i en och en halv timme och bara pratade. love her.

6. hann t o m få lite kvalitetstid med z innan det var godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0