köpfri jul och nu är det fredag

1. brorsan tyckte också det var ok med bara hemmapysslade små julklappar, ingen köphysteri alltså!

2. fortfarande ingen huvudvärk what so ever! och då är det ändå PMS-vecka, och det brukar vara värsta migränveckan i månaden. för allt bra som händer mig säger jag rakt ut i världsrymden "TACK TACK TACK". jag är lyckligt lottad på så många sätt!

3. givande samtal för samarbete med en socialsekreterare som jobbar med en av "mina" familjer. verkar som om vi kan få ihop riktigt bra stödinsatser kring den familjen. känns kul för jag gillar verkligen dem lite extra!

4. trevlig pannkakslunch i lilla gruppen. känns som en bra rutin att försöka gå dit en sväng varje dag vid lunch och prata lite med kollegerna och tjata lite vänligt på eleverna.

5. strulpojken och jag hade en lektion i kreativ problemlösning. vi kom tillsammans på 100 saker man kan göra med ett kylskåp! rolig avslutning på arbetsveckan.

6. hade kvar en gnutta arbetsdisciplin efter strulpojken och fick ihop ett viktigt protokoll som jag kunde mejla ut till de berörda.

7. åkte och köpte en massa fina garner till alla mina julklappsprojekt. jag njuter verkligen av att gå och känna på garnerna och se på alla olika färger och kvalitéer. nu ska här stickas mer än nånsin förr!

8. kom hem efter shoppingen till dukat bord och härlig fredagsmiddag med bulgursallad och fläskfilé. min man är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0