every day is like sunday

1. lyssnade ur P2s webradioarkiv på Niklas Sivelöv . 14 minuter in i programmet kommer en helt underbar improvisation över Beethovens Månskenssonat. så bra att klockorna stannar!

2. z och jag åkte ut till Amundön på söndagspromenad (tillsammans med halva stan). vädret strålande och hade kameran med. det var evigheter sedan jag fotograferade, men nu blev det en massa bilder på träd. det gjorde mig riktigt lycklig att gå runt och leta bilder. lika avkopplande som att vandra i timtal på klippor, jag blir fullständigt närvarande och fokuserad och kan omöjligt tänka på stressande jobbsaker eller annat fridstörande. rent meditativt. och det blev dessutom riktigt bra bilder. kul! kände mig lugn och avslappnad resten av dagen.

image2

3. lagade god mat tillsammans med z: grön tagliatelle med fläskfilé i gräddsås. soft avslutning på veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0