den perfekta dagen

1. tisdagen började redan på måndagskvällen precis innan jag somnade. då låg jag en stund och visualiserade en oerhört positiv tisdag, tänkte igenom hur dagen skulle starta och hur mina olika möten skulle bli strålande, hur jag dagen igenom skulle ha en massa positiv energi och smarta idéer, istället för att känna mig stressad över att ha jättemånga saker inbokade samtidigt. somnade gott efter min utförliga visualisering.

2. hann före frukost med att fixa två cd-skivor med avslappningsövningar, meditation och mental träning åt en kollega vars dotter har en förlossningsdepression. det är en av mina missioner; att sprida kunskaper om hur effektiv hjälp det är med avslappning och mental träning vid ångest och nedstämdhet!

3. roligt morgonmöte då jag var bollplank åt favoritrektorn.

4. träffade en trevlig lärare som berättade om de stora framsteg som en tidigare problem-elev gjort under hösten. hon berättade också att hon gillar alternativa undervisningsformer eftersom hon själv har dyslexi. vilken gåva för hennes elever -att ha en lärare med dyslexi :)

5. gick upp i skogen och eldade tillsammans med lilla gruppen. vädret var underbart, kallt och klart. eleverna samarbetar mycket bättre utomhus, kanske för att de inte känner sig lika trängda där som i vårt lilla klassrum. och det doftar så underbart av sprakande brasa. hade med mig doften i flätorna och sjalen under resten av dagen. man borde få gå i skogen en stund varje arbetsdag!

6. körde lite mental träning och visualisering med strulpojken. han är en så rolig klient att jobba med, eftersom han är öppen för att prova allt möjligt som jag föreslår, och nästan allt ger goda resultat! med hjälp av visualisering vaknar han numera pigg och på gott humör, istället för att vakna som ett åskmoln som han gjort i flera år.

7. fick promenera på arbetstid. det går lika fort som att ta bussen på vissa sträckor. härligt!

8. dagens sista möte blev inställt så jag fick tid att skriva på en rapport som jag inte vet hur jag annars skulle kunnat få klar tillräckligt snabbt. det fungerade riktigt bra att sitta och skriva på rapporten allra sist på en intensiv arbetsdag, hjärnan fungerade utmärkt, och nu är halva rapporten redan gjord.

9. åkte till garnaffären efter jobbet och pillade på yllet. kunde dock inte bstämma mig för hur min nästa mössa ska se ut, så jag får snart åka dit igen :)

10. dejtade maken på stan. vi åt himmelskt god indisk matMaharani. sån lyx kan man ägna sig åt när lönen precis har kommit.

11. köpte lite godis på hemvägen och såg ett avsnitt av Heroes på dvd. och nu är det sova sött som gäller. nattnatt.

12. INGEN HUVUDVÄRK PÅ HELA DAGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0